torsdag 17 mars 2011

Och förresten

Råkar ha NP i Sv B om någon vecka eller två eller när fan det är. Snart i varje fall. Temat är språk och kommunikation. 


Jag ska hålla ett tal, ca 5 min, om en text + text, text + bild eller bild + bild. Ett av verken ska komma från häftet, den andra får man fixa själv. Det finns en helt okej text i häftet och en helt okej bild. Texten känns för "vanlig" egentligen, och jag är inte vanlig. Inte för fem öre. Alltså vill jag helst hitta en annan text. 


Om det är någon jävel som har tips på text eller bild eller vad fan som helst.. Så kommentera. I need it. Very fucking much. OKEJ?! 

1 kommentar:

  1. hej, mitt tips till dig är att välja en text och bild som du själv tycker om, då kommer ditt tal bli bra. se sedan till att du har en bra disposition med inledning, bakgrund, 3 punkter, sammanfattning och avslutning. det kommer gå skitbra. Kul att du gillar min blogg, ska jobba hårt för att vara kvar på favvislistan :):)

    SvaraRadera